El 24 de Diciembre de 1944, la 2. Panzerdivision, la más poderosa División Panzer del Heer en aquellos momentos llegó a tan sólo 5 Km de los vitales cruces sobre el Mosa, en la ofensiva alemana en las Ardenas. Liderando el avance se encontraban los Kampfgruppen Von Böhm y Cochenhausen, con su flanco norte defendido por el KG Gutmann, pero su penetración fue parada en seco y acabaron copados por elementos de la 2nd AD (US). Sin pérdida de tiempo, Von Lauchert organizó otro KG, al mando del Hauptmann del PzJäg-Abt 38. de la División, Friedrich Holtmeyer, para lanzar un ataque contra las tropas americanas y permitir la retirada de los embolsados.
December 24, 1944; 2. Panzerdivision, the most powerful Heeres Panzer Division at that time stopped out of fuel less than 5 Km short of the vital Meuse crossings, in the last gasps of 'Wacht am Rhein', the German offensive in the Ardennes. Leading the advance were Kampfgruppen Von Böhm and Cochenhausen, with their northern flank screened by Kampfgrupe Gutmann. Heavily engaged with British units, they were soon cut off by elements from 2nd U.S. A.D. Without delay, Von Lauchert mustered another Kampfgruppe, commanded by the Divisional PzJäg-Abt 38.'s Hauptmann, Friedrich Holtmeyer, to launch a relief attack against the American troops to allow their companions' retreat.
The Company below is a Panzergrenadier-Kp from the last stages of the War, with a full load of Panzerfaust and AT guns. The high cost of its Combat Platoons makes this type of Companies rather unpopular with many players, but I think they have potential to be very competitive. Certainly I miss the armoured Recon and the snipers, but 16 Panzerfaust stands and 7 Anti-Tank guns (all of them Vets) are nothing to be trifled with!
Confident Veteran
Kompanie
# Kompaniegruppe
65p ..............................................................=65p
> 1. Zug
3x Squads ..................................................=245p
> 2. Zug
3x Squads ..................................................=245p
> schwere Panzergrenadierzug
1x GW 34 Gruppe +1x MG 42 Gruppe ......=135p
Battaillon
> schwere Panzerjägerzug
3x PaK 40 ..................................................=155p
> Infanteriegeschütz-zug
4x PaK 50 ..................................................=140p
> Panzerpionierzug
3x Squads .................................................=205p
Division
> Panzerzug
4x Panzer IV Ausf. J ...................................=350p
> Flammenwerferzug (Sf)
2x Sd.Kfz.251/16 .......................................=105p
Korps
> 15cm Nebelwerfer Batterie
3x NW 4l ....................................................=105p
====================================1750p
Atacando, claro, es más débil. Los semiorugas lanzallamas están para distraer al oponente (no tengo mucha fe en ellos, la verdad), pero aunque sea una unidad diminuta puede causar estragos si no se logra detener a tiempo. En este aspecto, su veteranía y las oportunas cortinas de humo pueden hacerles vivir un poco más y así atraer más recursos enemigos que de lo contrario estarían cebándose sobre los pobres Panzer IV.
On the attack, of course, things get worse. I added the Flamethrower halftracks to divert the opponent's attention (I have not much faith in them, indeed), but even this small unit can wreak havoc if not stopped in time, and their Veteran rating along with timely smokescreens can make them live a little longer to draw more enemy resources that would otherwise prey on the poor Panzer IV.
No hay comentarios:
Publicar un comentario